Tweelingeninfo mei 2023

Vrijdag 30 juni:
Studiedag voor alle kinderen van de groepen 1 t/m 8. Dit is een verandering in de schoolkalender. Deze studiedag hebben wij verplaatst. De studiedag van 7 juli komt hiermee te vervallen en is dus een week naar voren verplaatst.

Vrijdag 7 juli:
De kinderen van de groepen 1 t/m 6 moeten deze dag gewoon naar school op de normale tijden. De kinderen van de groepen 7 en 8 zijn deze dag wel vrij want die zijn dan net de hele week met elkaar op schoolkamp geweest.

Agenda:

22-06 Mert  1-2b

Groepen 1-2

Sportdag
Op woensdag 17 mei hebben wij sportdag gehad. Het was een hele leuke dag, waarbij we ook allerlei nieuwe sporten hebben uitgeprobeerd. Bij de pannakooi moesten we proberen de bal door iemand anders benen te rollen. Midgetgolf vonden we erg leuk, maar het goed vasthouden van de stick was nog wel wat lastig. We hebben geleerd wat een knotshockey is en we hebben voor het eerst met pijl & boog geschoten. Het meest keken wij uit naar het springkussen, helaas moesten wij, de kinderen van groep 1-2B, helemaal tot het einde wachten voor we erop mochten. Maar wat was het leuk zeg! Iedereen heeft lekker mee kunnen doen en heerlijk gesport, om vervolgens van een lekker lang weekend te kunnen genieten.

Thema op reis naar de ruimte
In de kleuterklassen leren wij op dit moment over de ruimte. Tijdens de thema-opening hebben we een poppenkast gezien over André het astronautje dat naar de maan gaat. Hier zijn we in de klas allemaal activiteiten mee gaan doen. Langzaamaan ontstaat de ruimte in onze klas en hebben we ook een ruimtestation om te werken en een raket gemaakt. We kunnen zelf ook in deze raket, cool hè! Verder leren we dit thema verschillende letters zoals de ‘m’ van maan en de ‘a’ van astronaut. Ook heeft de juf samen met wat kinderen maanzand gemaakt, dat voelt echt heel gek. We leren over het zonnestelsel, welke planeten er zijn en waarom de maan soms helemaal te zien is en soms maar voor een beetje. Misschien zien jullie straks in de gang ‘het heelal’ nog wel verschijnen, goed opletten dus!

Groep 8
De laatste loodjes zijn dan echt in zicht voor groep 8. De komende periode zijn we nog druk aan het werk met de musical en de voorbereidingen voor het schoolkamp. Een spannende maar vooral ook leuke periode komt eraan!

Schoolkamp
We weten veel over schoolkamp en ook niet zoveel dingen. Dit zijn dingen die we weten: jongens en meisjes slapen in een aparte kamer. We hebben een voetbalveld en een klein speeltuintje, al het eten is halal. Als je een klusje doet of iets opruimt buiten krijg je nep geld om uit te geven bij de snoepkraam, de snoepkraam komt 1 of 2 keer per dag. De activiteiten die we gaan doen zijn: een spooktocht, een zoektocht en een disco. Onze bedtijd is 00:00. Op onze laatste dag dat we daar eten komt er een snackkar, je mag maximaal 2 keer pakken en we blijven 4 dagen. Maandag vertrekken we gelijk in de ochtend en donderdag tussen de ochtend en middag komen we terug. De dingen die we niet weten zijn of we ergens gaan zwemmen, we weten niet wat bootcamp inhoudt. De groepjes waar we in zitten weten we ook nog niet, en we weten niet wat we tussendoor gaan doen, qua spelletjes.
                                                                                                                              Richano & Ilias

Musical
Wij oefenen in een boekje of laptop. De meeste kinderen zijn bezig met de dansjes en we zijn alle scenes voor de klas aan het oefenen. Het verhaal gaat over een gestolen schilderij, de strandwachters hebben een beachclub gemaakt op het strand. Het schilderij is gestolen uit het museum “kunst aan de kust”. Het schilderij is 3 miljoen euro waard en het heet “het meisje met het parasol”.  De musical heeft 8 scenes, het heet “Expeditie Beachclub”. Het musical is op 10 juli bij Wijkcentrum de Mortel in de buurt van Frits Philips Lyceum.
Er zijn maximaal 30 rollen en sommige hebben er twee of een, er zijn 7 hoofdrollen en er zijn ook 4 agenten. Sophia’s rol is een mooie strandwachter genaamd “Pam” die erg assertief en is goede vrienden met Sem en Daan (ook strandwachters). De tweede rol is genaamd “Mama Netjes”, ze speelt de moeder van Evelien Netjes (hoofdrol). Cennet’s rol is genaamd “Carmen Elite”, de musical is voor mij een hele modeshow. Ik vind het geweldig om met mijn zus Carla (Donya) over het strand te lopen in de mooiste beachkleding.

Sophia & Cennet