Tweelingeninfo Maart 2023

Nieuwbouw basisschool Tweelingen / Spilcentrum Eckart.

Zoals op de foto is te zien, schiet de bouw van onze nieuwe school al aardig op. De verwachting is dat de aannemer in het najaar de bouw zal opleveren. Vervolgens gaan we met de binnenkant aan de slag en verwachten we aan het eind van 2023 / begin 2024  te kunnen verhuizen. We zullen u hierover op de hoogte houden en verheugen ons er al op om met alle kinderen van school en de kinderopvang naar ons nieuwe gebouw te gaan.

26-03     start zomertijd
30-03     inloop koffie-uurtje thema afsluiting groepen 1 en 2 (locatie Planetenlaan)
30-03     schriftelijk verkeersexamen groep 7
06-04     open podium (locatie Planetenlaan)
07-04     Goede Vrijdag (alle groepen vrij)
09-04     eerste paasdag
10-04     tweede paasdag (alle groepen vrij)
14-04     uitgave Tweelingeninfo

24-03 Lorenzo  8a
27-03 Rayshenne 6a
27-03 Rumaisa 6/7
28-03 Aaliyah 7a
29-03 Nouraya 3a

01-04 Hamza 1-2c
03-04 Sunaina 6/7
06-04 Arvina 1-2a
08-04 Ayoub 6/7
10-04 Rivka 5a
10-04 Yusra 3a
12-04 Suvientely 5a
14-04 Ayrton 7a

Zomertijd:
Zondag 26 maart gaat de zomertijd in. Niet vergeten om de klok een uur vooruit te zetten.

Giro 555
De afgelopen weken zijn er tijdens onze actie, vele lege flessen op school  ingeleverd. Binnenkort worden alle flessen bij de supermarkt ingeleverd en weten we welk eindbedrag we hebben opgehaald en als school over kunnen maken aan giro 555 voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrie. Meer hierover in de Tweelingeninfo van April.

Groep 6/7

In groep 6/7 zijn we op dit moment druk bezig met allerlei activiteiten. Via de Bibliotheek Eindhoven nemen we deel aan het project 1 tegen iedereen. Rumaisa, Jaylen en Hosainotoe vertellen hier meer over:
1 tegen iedereen is een poster waar alle opdrachten op staan. Iedereen heeft een groepje waarmee je een opdracht uitvoert. Er zijn 60 opdrachten. Als je aan een opdracht begint doet de juf een streep zetten en als je klaar bent een krul. We noemen een aantal opdrachten: maak een lijst van 20 boeken die geschreven zijn door Jacques Vriens, fotografeer 10 kinderen met hun lievelingsboek of maak een reclameposter over het lievelingsboek van de juf of meester. Als we alle opdrachten halen mogen we leesverstoppertje spelen in de school.
Kwink:
Wij werken met groep 6/7 aan Kwink. Kwink is eigenlijk iets over jezelf. Het gaat over jouw gevoelens en verborgen kwaliteiten en wat je moet doen als je een foutje hebt gemaakt en hoe je dit doet. Dat doen we eigenlijk al best wel lang. Het programma Kwink is leuk en je moet er slim voor zijn en het is leuk om te doen.
Met groep 7 werken wij de komende periode aan een werkstuk. De kinderen zijn in groepjes verdeeld. Sommige groepjes hebben 2 en andere 3 kinderen. De kinderen konden kiezen uit:
- Landen
- Sporten
- Techniek
- Natuur
- Dieren
- Planten en nog veel meer
De kinderen hebben een onderwerp gekozen, nu kunnen ze beginnen. We hebben tot 20 april de tijd. Dan moet het werkstuk af zijn!

Groetjes,
Dzhani en Milan

Om binnen onze school aandacht te besteden aan cultuur vinden er gedurende het hele jaar activiteiten plaats die hierbij aansluiten. We werken actief samen met het Centrum voor de Kunsten Eindhoven wat zorgt dat we regelmatig museumbezoeken  maken, muziek- of theatervoorstellingen kunnen bekijken of dat er vakdocenten de leerlingen les geven op het gebied van muziek, drama of creatief.

Vorige week is meneer Tom weer begonnen met het geven van dramalessen in de groepen 1 t/m 5.
De groepen 6 t/m 8 volgen later.

Afgelopen dinsdag was er op de Planetenlaan een voorstelling voor de groepen 3,4 en 5.
"De liedjestovenaar en de magie van Marokko."
Hierin maakten we een reis door Marokko met verhalen en veel muziek.
Het was een mooie voorstelling waarin de kinderen ook actief werden betrokken.