Tweelingeninfo juni 2022

Gymles

Op vrijdag 17 Juni hadden de groepen 6 t/m 8 een extra speciale gymles; ze gingen lasergamen in de gymzaal!
Alle kinderen waren ontzettend enthousiast.
Eerst kregen ze een uitleg over het spel en over het gebruik van de materialen. Daarna ging iedereen meteen aan de slag!
Alle kinderen zaten helemaal in het spel, er is veel gelachen en vooral veel sportief gespeeld!

01-07 studiedag (alle groepen vrij)
09-07 offerfeest
13-07 afscheidsmusical groep 8
18-07 kennismaken in nieuwe groep / rapporten mee naar huis
19-07 schoolreisje
22-07 laatste schooldag (alle groepen om 12.15 uur uit)
05-09 eerste schooldag in het nieuwe schooljaar

04-09 Donya 7a
04-09 Lamis  8a

Levelwerk
De levelwerk kinderen uit de groepen 7 en 8 zijn druk bezig geweest met bedenken hoe ze een steentje bij kunnen dragen aan een duurzame omgeving. Terwijl de nieuwbouw, waar veel duurzame dingen in verwerkt zijn, snel opschiet,  kunnen we natuurlijk alvast bij onszelf beginnen. Ze gaan zich bewust bezig houden met het scheiden van afval. GFT, plastic en restafval. Hiervoor hadden de kinderen een project ingediend bij de SKPO voor Wereld met Lef. Vanuit het SKPO hebben de kinderen een check overhandigd gekregen van maar liefst 3000 Euro om het project uit te voeren. Inmiddels zijn de bloembakken klaar gemaakt voor de vlindertuin en het compostvat in gebruik genomen. Donderdag komen in alle klassen nieuwe prullenbakken die het scheiden van afval makkelijker maken.

Groep 8 is in de laatste weken druk bezig met de musical. deze oefenen we op het podium in het leerplein, sommige kinderen kunnen hun teksten al uit het hoofd. Sommige kinderen moeten solo zingen, maar het meest moeten we met zijn allen zingen.

We waren in groep zes door corona niet op schoolreisje geweest daarom gaan wij dit jaar mee naar Toverland.
Hier hebben we heel veel zin in.

Op de valreep hebben we eindelijk tijd gehad om onze bloementuin voor te bereiden. Dit doen we samen met de kinderen van Levelwerk. We zijn namelijk bezig om de school groener te maken en bewust duurzamer te gaan werken. dus planten bloemen en scheiden afval. Groot pluspunt dit jaar was het werken met de Chromebook die zijn fijn en handig. De laatste schoolweek gaan we vooral leuke dingen doen en we gaan afscheid nemen in de laatste week.
Op naar een nieuw avontuur..!!!

Geschreven door Ecrin en Martine.

Groepen 1 en 2

Aan het einde van het schooljaar zijn we gestart met het laatste thema: VAKANTIE!

Het thema begint altijd met het voorlezen van een prentenboek. Deze keer is dat: De wilde vakantie van Zwijn.

We praten, werken en spelen met de kinderen over alles wat met vakantie te maken heeft:
 -waar gaan we heen,
 - het weer,
 - hoe reizen we,
 - thuis vakantie vieren,
 -wat hebben we nodig.

In de groepen hebben we de huishoek weer aangepast aan het thema. De kinderen hebben allerlei vakantiespullen tot hun beschikking zoals een tent, zwembroek, zwemband, emmer en schep, duikbril, zonnebril etc.
Door alle woorden binnen het thema veel te herhalen vergroten we de woordenschat.
Ook kopen de kinderen met muntjes van 1 en 2 euro en briefjes van 10 euro ijsjes zodat ze leren dat je geld in kunt wisselen voor een voorwerp en dat bijv èèn munt van 2 euro gelijk is aan twee munten van 1 euro.
Het thema wordt zo breed mogelijk aangeboden en geeft alle kinderen de kans om over hun vakantie- ervaringen te vertellen.

Ingezonden berichten.
 “Mam… ik verveel me zo….”
De vakantie komt eraan. Voor veel mensen tijd voor ontspanning, leuke dingen doen en genieten met elkaar.
Er zijn gezinnen die misschien 1 of 2 weken naar het buitenland gaan of die in Nederland hun vakantie doorbrengen. Daarnaast zijn er natuurlijk ook mensen die niet weggaan.
Los van een eventuele vakantie weg van huis, zijn er altijd nog een paar weken die thuis doorgebracht worden. Weken waarin kinderen zich kunnen gaan vervelen en waarin ouders soms het gevoel krijgen dat ze veel energie moeten steken in het bezighouden van hun kinderen.
Kunt jij ook tips of ideeën gebruiken voor thuis of voor onderweg?
Bijvoorbeeld:
  • wat kinderen kunnen doen wanneer ze zich vervelen,
  • welke uitstapjes je kunt maken in Nederland,
  • of hoe kinderen zich langere tijd kunnen vermaken op de achterbank?

Herkent u dit? Wilt u hierover praten? Neem dan gerust contact met mij op.

Naast deze praktische tips kunt je natuurlijk met alle mogelijke (opvoed)vragen bij mij terecht.

Met vriendelijke groet,

Batoul Heijdenrijk – Zouhair