Tweelingeninfo Januari 2023

Op woensdag 25 januari starten de Nationale Voorleesdagen.
De collega’s van de groepen 1 t/m 5 gaan in een andere groep voorlezen.
Er wordt door hen een keuze gemaakt uit de boeken die horen bij dit project.

Voorlezen is erg belangrijk. Het is even een fijn momentje met uw kind en vergroot de kennis en woordenschat.
Om u tips te geven komt juf Inge, onze mediacoach, naar ons toe.
U wordt daarbij van harte uitgenodigd op dinsdag 31 januari om 14.30 uur in de bibliotheek van school. De koffie en thee staan klaar!,
Om 15.00 uur komt uw kind naar de schoolbieb en heeft juf Inge ook voor hen een leuke activiteit bedacht.
We hopen u allemaal te ontmoeten.
Met vriendelijk groeten,
Juf Inge en juf Mieke

Agenda:

03-02     Vrije dag leerlingen groepen 1 en 2
06-02     Studiedag alle leerlingen vrij
14-02     Valentijnsdag
17-02     Uitgave Tweelingeninfo
17-02     Carnavalsviering / Start voorjaarsvakantie om 12.00 u -12.15 u.

Verjaardagen:

29-01 Sulayman 1-2a
30-01 Cennet 8a
31-01 Rania 8a
31-01 Ri-Zion 1-2b
31-01 Charity 4a

01-02 Rojwan 8a
02-02 Norvielly 6a
03-02 Imaani 4a
03-02 Mohamad 5a
06-02 Gianna 1-2b
14-02 Sofiia 6a
15-02 Maida 5a
15-02 Jalaisa 8a

Welkom op de Noord- en Zuidpool!

Brrrr……. Wat is het hier koud!! Zie ik daar nou een ijsbeer in de gang? En een walrus? En wat zie ik daar verderop? De Zuidpool? Met pinguïns? En orka’s?

Dat klopt helemaal! We zijn op expeditie met de kleutergroepen. Wij gaan op reis naar nieuwe en afgelegen plekjes op de wereld om deze te gaan ontdekken. Op deze reis leren wij van alles over deze nieuwe plekken. Ze heten de Noordpool en de Zuidpool. De Noordpool helemaal in het noorden en de Zuidpool helemaal in het zuiden. Ook leren wij over de verschillende dieren die hier leven. En wisten jullie dat er mensen (Eskimo’s) leven in iglo’s? Er is ook bijzonder licht te zien, het noorderlicht! En ga zo maar door!

De kinderen kunnen in elke klas spelen in een expeditiekantoor. Hier kunnen de kinderen warme kleding huren voor de expeditie, toegangskaartjes kopen voor de verschillende expedities en uitleg krijgen over het leven op de polen. In elke klas kunnen de kinderen op een andere expeditie. Dit wisselen wij ook. Op dit moment gaan de kinderen van groep 1/2a op bezoek bij de Eskimo’s en mogen ze hun eigen iglo bouwen. Er zijn echte sneeuwblokken in de klas! In groep 1/2b zijn de kinderen druk bezig met schaatsen. Pas op! Het is glad! Lekker samen genieten van een warme chocomel om weer op te warmen. In groep 1/2c is er een expeditie boot gebouwd met de kinderen, waarmee we vanuit de Zuidpool naar de Noordpool kunnen varen. Hier kunnen de kinderen allerlei dieren bekijken vanuit de boot.

Kijk maar eens goed rond in de gang en de klas! Denk eraan, het is wel erg koud op de polen. Lekker warm aankleden dus!

Groep 8

Deze periode worden de CITO-toetsen afgenomen in de hele school. Deze toetsen zijn erg belangrijk voor de groep 8-ers omdat zij na deze toetsronde hun definitieve advies krijgen te horen. Met dit advies kunnen zij zich in maart gaan aanmelden op een nieuwe school. Hier gaan zij na de zomervakantie naartoe. De afgelopen periode hebben we op veel scholen gekeken in de buurt. Zo hebben we een kookworkshop gekregen bij de Rooi Pannen, een rondleiding gekregen bij het Stedelijk College Henegouwenlaan, minilesjes en workshops bij het Stedelijk College Oude Bossche Baan en het Eckart College. Ook op het Nuenens College en het Frits Philips zijn we geweest en kregen we een voorbeeldlesje te zien. Vaak is dit een spannende periode voor de leerlingen omdat ze richting het afscheid van de basisschool toewerken. Veel leerlingen vinden het ook leuk om een nieuwe start te gaan maken. Nadat de leerlingen zijn aangemeld op een nieuwe school is het op de basisschool tijd voor leuke dingen: de musical en schoolkamp. De leerlingen mogen meestal zelf kiezen welke musical we gaan doen en gaan dan ook al snel oefenen hiermee. Ook zijn we al begonnen met de voorbereidingen voor het schoolkamp. Al met al dus een spannende maar vooral ook leuke tijd voor de boeg! Houdt de app in de gaten voor foto’s en berichten uit de groep in deze periode.

Groetjes van groep 8!