Pilot gestart: gele kaarten systeem

We zien dat er door alle groepen meestal ontzettend fijn gespeeld wordt op ons plein. Daarnaast leren onze leerlingen steeds beter samenwerken binnen de school. Een groot compliment voor iedereen!

Soms merken we dat leerlingen het wel eens lastig kunnen vinden om op zichzelf te reflecteren als dingen even minder goed lopen tijdens het samenwerken of  buiten spelen. We bedoelen hiermee te kijken naar je eigen aandeel in bijvoorbeeld een ruzie. We hebben als team, met behulp van een deskundige, gekeken wat we hierin kunnen betekenen. Wat kunnen we de kinderen hierin nog leren?

Vanaf deze week gaan we starten met een pilot, waarbij we kijken hoe we leerlingen meer inzicht kunnen geven in het eigen gedrag. Als er ongewenst gedrag plaatsvindt binnen de school of op het plein, krijgen betrokken leerlingen een zogeheten gele kaart. De bedoeling is dat ze hierop dan zelf of samen met de leerkracht kunnen aangeven wat er is gebeurd, wat ze anders kunnen doen en hoe ze dit kunnen oplossen. Deze kaarten zijn per bouw verschillend en uiteraard is hierbij rekening gehouden met de leeftijd en het niveau van het kind. Mogelijk hoort u hier de komende tijd iets over van uw kind. Ook kan de groepsleerkracht u hier altijd meer over vertellen.